論文 - 林 安希子
-
Hayashi A.
Comparative Education (Comparative Education) 58 ( 3 ) 315 - 327 2022年
査読有り, ISSN 03050068
-
Hayashi A., Liew J., Aguilar S.D., Nyanamba J.M., Zhao Y.
Early Education and Development (Early Education and Development) 33 ( 5 ) 746 - 763 2022年
査読有り, ISSN 10409289
-
Some Japanese ways of conducting comparative educational research
Hayashi A.
Comparative Education (Comparative Education) 57 ( 2 ) 147 - 158 2021年
査読有り, ISSN 03050068
-
子どもの感情発達を支えるものとは: 幼児教育への文化人類学的アプローチ
発達 163 ( 41 ) 68 - 73 2020年07月
-
Going Deeper in Video Cued Multivocal Ethnographies
林 安希子
Anthropology & Education Quarterly 2019年
査読有り
-
学習指導と生徒指導の連関に関する理論的考察:アクティブ・ラーニングの視点を踏まえて
教育学論集 ( 68 ) 215 - 230 2017年
査読有り
-
Return Interview and Long Engagements with Ethnographic Informants
Anthropology & Education Quarterly 2017年
査読有り
-
Reforming the Japanese Preschool System: An Ethnographic Case Study of Policy implementation
Education Policy Analysis Archives 2017年
査読有り
-
Using Video for Microanalysis of Teachers' Embodied Pedagogical Practices
Journal Research in Comparative and International Education 2015年
査読有り
-
Contesting Visions at A Japanese School for The Deaf
Anthropology & Education Quarterly 2015年
査読有り
-
Implications of Studies of Early Childhood Education in Japan for Understanding Child Development
Asian-Pacific Journal of Research in early childhood education 2014年
査読有り
-
The Power of Implicit Teaching Practices: Continuities and Discontinuities in Pedagogical Approaches of Deaf and Hearing Preschools in Japan
Comparative Education Review 2014年
査読有り
-
Longitudinal Relations among Maternal Behaviors, Effortful Control and Young Children's Committed Compliance
Developmental Psychology 2012年
査読有り
-
Reframing a Visual Ethnography of a Japanese Preschool Classroom
Visual Anthropology Review 2012年
査読有り
-
The Japanese Preschool's Pedagogy of Peripheral Participation
Ethos 2011年
査読有り
-
The Japanese Hands-Off Approach to Curriculum Guidelines for Early Childhood Education as a Form of Cultural Practice
Asian-Pacific Journal of Research in early childhood education 2011年
査読有り
-
The Culture of Japanese Preschool Teaching
In Child Research Net 2011年
-
Preschool in Three Cultures Studies
In Child Research Net 2011年
-
The japanese preschool's pedagogy of feeling: Cultural strategies for supporting young children's emotional development
Akiko Hayashi, Mayumi Karasawa, Joseph Tobin
Ethos 37 ( 1 ) 32 - 49 2009年03月
査読有り, ISSN 0091-2131
-
Lessons from China and Japan for Preschool Practice in the United States
Educational Perspectives 2007年
査読有り
-
幼児教育の文化的意味:日本、アメリカ、中国における文化間および文化内比較
唐澤 真弓, 林 安希子, 松本 朋子
発達研究 (発達科学研究教育センタ-) 20 30 - 42 2006年
ISSN 0916-1422